ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2009

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΩΡΑ 16:00

Με έναυσμα την κρίση των στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ πριν περίπου ένα χρόνο, ξεσπά μια συνολική κρίση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, που εξαπλώνεται σε όλον τον πλανήτη. Οι επιπτώσεις της ύφεσης έφθασαν σύντομα και στην Ελλάδα με τους εργαζόμενους να πληρώνουν πρώτοι τις συνέπειες της κατάρρευσης.

Ιδιαίτερα στον χώρο των ΜΜΕ, που εδώ και χρόνια εφαρμόζονται ελαστικές σχέσεις εργασίας (μπλοκάκια, άμισθη εργασία που βαπτίζεται «μαθητεία», εξαντλητικά ωράρια, πενιχροί μισθοί), οι ιδιοκτήτες των Μέσων κάλεσαν από την πρώτη στιγμή τους εργαζόμενους να πληρώσουν την κρίση, προαναγγέλοντας μαζικές απολύσεις, εθελούσιες εξόδους και περικοπές μισθών, επιτείνοντας το καθεστώς ανασφάλειας.


Σ’ αυτό το ζοφερό για τους εργαζόμενους πλαίσιο, οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, οι διαφημιστικές εταιρείες και ο επιχειρηματικός κόσμος διοργανώνουν από κοινού ένα συνέδριο στο Μέγαρο Μουσικής, αναζητώντας τρόπους να διατηρήσουν και να αυξήσουν τα κέρδη τους μεταφέροντας τις ζημιές στις πλάτες των εργαζομένων, είτε αυτοί εργάζονται στα Μέσα είτε σε άλλο τομέα.

Είναι προφανές ότι επιχειρηματίες και διαφημιστές κατανοούν σε βάθος τον ιδεολογικό ρόλο που μπορούν να επιτελέσουν τα ΜΜΕ στη διαχείριση της κρίσης. Στόχος τους είναι η ανάκαμψη της αγοράς και η ενίσχυση της πίστης σ’ αυτή, καλώντας τα ΜΜΕ να γίνουν οι διαμορφωτές του «καλού κλίματος» στην αγορά και να πείσουν του εργαζόμενους να επιτελέσουν το «καθήκον» τους ως καταναλωτές, τι κι αν την ίδια στιγμή βλέπουν τους μισθούς τους να εξανεμίζονται!

Όπως ξεδιάντροπα παραδέχονται και οι ίδιοι στην πρόσκληση του συνεδρίου, καθώς αναγνωρίζουν ότι τα ΜΜΕ αποτελούν «τον δίαυλο επικοινωνίας των brands (sic) με τους καταναλωτές», επιζητούν να ανιχνεύσουν τρόπους, με τους οποίους μπορούν «τα ΜΜΕ να συνεισφέρουν στο χτίσιμο των μαρκών......». Ουσιαστικά, καλούν τους εργαζόμενους στα Μέσα να δεχθούν περαιτέρω υποβάθμιση του ενημερωτικού, πληροφοριακού χαρακτήρα της εργασίας τους και να μετατραπούν σε «πλασιέ» επώνυμων προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο επιτείνεται ο ασφυκτικός έλεγχος της ενημέρωσης, η οποία αντικαθίσταται πλήρως από τη διαφήμιση, που εδραιώνει την κυριαρχία της πληροφορίας-εμπορεύματος (θέματα κατά παραγγελία αρεστά στους διαφημιζόμενους, άρθρα που θα προσελκύουν διαφημίσεις, κλπ).

Η παρουσία μας έξω από το Μέγαρο σκοπό έχει να υπενθυμίσει στη συνομοταξία ιδιοκτητών, διαφημιστών, διαφημιζόμενων και μεγαλοδημοσιογράφων, πως αν πιστεύουν ότι θα πληρώσουμε εμείς την κρίση, για την οποία μάλιστα οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι, είναι γελασμένοι! Με πυξίδα τις συλλογικές απαντήσεις και τον συντονισμό των δράσεων με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και τα αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας, βεβαιώνουμε ότι θα μας βρουν μπροστά τους!

Ανοιχτή συνέλευση έμμισθων, άμισθων, «μπλοκάκηδων», «μαύρων», ανέργων και φοιτητών στον χώρο των ΜΜΕ

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP