Εκβιάζει με πώληση μαγαζιού ο Κουρής σκυλιάζοντας για την 24ωρη απεργία σε «Αυριανή» και «Φίλαθλο»

Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011


Ταύτισε το όνομά του με τις χειρότερες στιγμές της δημοσιογραφίας, όταν ακόμη τα τελευταία ψήγματα της δεοντολογικής ενημέρωσης σπαρταρούσαν δυναμικά. Καθιέρωσε αυτό που λέμε «σχολή» και έκανε ρεύμα που ονομάστηκε «αυριανισμμός».

Μπορεί ο ίδιος να καταρρέει, αλλά τα αποπαίδια του και οι ζηλωτές του κατέχουν το θεμελιώδες κομμάτι των σημερινών media. Από τα πρωϊνάδικα και τα μεσημεριανά μαγκαζίνο έως τα τηλεοπτικά παράθυρα, από την κίτρινη έντυπη δημοσιογραφία έως τη φαιά γκρι, η ύπαρξη του Κουρή της Αυριανής είναι σηματοδοτημένη, έχοντας αφήσει τη βούλα του παντού. Τριανταφυλλόπουλοι, Ευαγγελάτοι, Χαρδαβέλλες και τόσοι άλλοι έβαλαν βαθιά το δάχτυλο στον επικοινωνιακό λαϊκισμό του Κουρή και χάιδεψαν τη φιλοσοφία του.


Αν και η προσωποποιημένη ταύτιση του αυριανισμού με τον Κουρή έχει πλέον εξατμιστεί, ο ίδιος αποκόμισε τα οφέλη της. Απόκτησε άκρες, εκβίασε δημοσίως, έγινε ο κύριος μέτοχος σε έναν από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς, κατηγορήθηκε για χοντρές φορολογικές διαφυγές και απάτες (παρανομίες που ποινικά χρεώνονται ως κακουργήματα), αλλά φυσικά κυκλοφορεί ελεύθερος, αντίθετα από τον υπόλοιπο κοσμάκη.

Σήμερα, αποζητώντας μερίδιο από την εγκληματική εργοδοτική επίθεση, με τον τρόπο που εκείνος ξέρει, αυτόν που θεωρεί ότι ξαφνιάζει όταν συνοδεύεται με ωμούς εκβιασμούς, απειλεί με πώληση της εφημερίδας «Φίλαθλος» (προσέξτε, όχι με κλείσιμο, με πώληση) αντιδρώντας (και σκυλιάζοντας) στην εξαγγελία 24ωρης απεργίας από την ΕΣΗΕΑ την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου στα παραμάγαζα των συμφερόντων του, τις εφημερίδες «Αυριανή» και «Φίλαθλο».

Τι κι αν η προκήρυξη της απεργίας γίνεται για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και καθυστερούμενων οφειλών των εργαζομένων δημοσιογράφων, που φτάνουν μέχρι τους 9 μήνες στην«Αυριανή» και τους 14 στο «Φίλαθλο»; Τι κι αν απαιτείται η άμεση καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων καθώς και του επιδόματος αδείας σε όσους συναδέλφους δεν το έχουν λάβει;

Ο Κουρής το παίζει τρελός. Αμφισβητεί τα χρωστούμενα, έχοντας τη βεβαιότητα ότι κανείς δεν μπορεί να τον ελέγξει, την πέφτει στα σαθρά συνδικαλιστικά όργανα και για μια ακόμη φορά, μέσα από τις ασυναρτησίες του απειλεί, αυτή τη φορά τους εργαζόμενους.
Με τίτλο «ΠΩΛΕΙΤΑΙ Ο ΦΙΛΑΘΛΟΣ» στο πρωτοσέλιδο του κυριακάτικου φύλλου της «Αυριανής», ο Κουρής δείχνει το εμετικό του πρόσωπο και προβάλλει τον τσαμπουκά του. Παραθέτουμε τη σχετική «μικρή αγγελία», όχι φυσικά για να την προβάλλουμε, αλλά αποκλειστικά για το κατάπτυστο ύφος της:

«Η εταιρία που εκδίδει τον «Φίλαθλο» ανακοινώνει ότι πωλεί την εφημερίδα. Οι τυχόν ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να τηλεφωνήσουν στο 210 3470313.

Ο «Φίλαθλος» και η «Αυριανή» έχουν στοιχίσει στην ιδιοκτήτρια εταιρία πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ, πέρα από τα 15 δισεκατομμύρια δραχμές που έχει παράνομα καταβάλλει η επιχείρηση πληρώνοντας επί χρόνια αγγελιόσημο και ΙΚΑ. Για την υπόθεση έχουν εκδοθεί έξι αποφάσεις του Αρείου Πάγου.

Προφανώς ελάχιστοι γνωρίζουν ότι οι δημοσιογράφοι της ΕΣΗΕΑ τσεπώνουν από το Ταμείο τους κάθε χρόνο το 20% της αξίας κάθε διαφήμισης που μπαίνει σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και κανάλια.

Ο Γιώργος Κουρής αναγκάστηκε και πούλησε εδώ και 15 μέρες στην Κεφαλονιά τετρακόσια στρέμματα πάνω στη θάλασσα, αξίας 15 εκατομμυρίων ευρώ αντί πέντε εκατομμυρίων. Και φυσικά αυτό το πανηγύρι δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Θα πρέπει, επιτέλους, οι δημοσιογράφοι - και κυρίως το ανερμάτιστο συνδικαλιστικό όργανό τους - να καταλάβουν ότι οι εποχές έχουν πλέον αλλάξει. Ο τόπος καθημερινά βουλιάζει όλο και περισσότερο στη φτώχεια και τη δυστυχία. Η πολυθεσία των δημοσιογράφων πρέπει να σταματήσει και σίγουρα έχει περάσει η εποχή που αυτοί οι κύριοι τσέπωναν, δέκα, είκοσι, πενήντα, ακόμα και εκατό χιλιάδες ευρώ το μήνα. Και θα πρέπει να μάθουν να ζουν όπως και ο υπόλοιπος κόσμος.

Δεν βλέπουν αυτοί οι κύριοι ότι οι κυκλοφορίες των εφημερίδων έχουν καταρρεύσει και τα υλικά που απαιτούνται για την έκδοσή τους έχουν διπλασιαστεί; Δεν βλέπουν ότι δεν υπάρχει ούτε μία διαφήμιση σε καμία εφημερίδα; Χαμπάρι δεν έχουν πάρει ότι, πολύ σύντομα, οι μισές εφημερίδες, τα μισά ραδιόφωνα και τα μισά κανάλια θα έχουν κλείσει και όσα απομείνουν θα λειτουργούν με το μισό προσωπικό, που θα αμείβεται ΔΝΤ;», αναφέρει στο σχετικό… πωλητήριο.

Η αντίδραση των εργαζομένων, που είχαν την πολυτέλεια να επιλέξουν αφεντικό και κατέληξαν στον Κουρή, είναι βέβαιο ότι θα είναι προσκυνηματική. Εκείνη των υπολοίπων είναι αυτή που θα αποδειχτεί καθοριστική.

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP